Budynek mieszkalny jednorodzinny można wykonać na podstawie pozwolenia na budowę, jak również zgłoszenia. To Inwestor decyduje, która forma będzie dla niego korzystniejsza.
Również zakończenie budowy budynku mieszkalnego jednorodzinnego wymaga różnych dokumentów w zależności od przepisów, na podstawie których Inwestor uzyskał pozwolenie na budowę lub dokonał zgłoszenia.
Jednak Inwestor nie ma już swobody w wyborze sposobu zakończenia budowy. W obecnym stanie prawnym istnieją trzy warianty załączników, które Inwestor zobowiązany jest dołączyć wraz z zawiadomieniem o zakończeniu budowy.
Jak więc ustalić, który wariant wymaganych załączników jest obowiązujący w danym przypadku?
Wariant I – obowiązuje Inwestorów, którzy budowę realizowali na podstawie art. 29 ust. 1 pkt. 1a – ustawy Prawo budowlane, czyli wykonali budynek mieszkalny jednorodzinny o powierzchni do 70m², budowany w celu zaspokojenia własnych potrzeb mieszkaniowych.
Aby ustalić, czy zastosowanie ma wariant II czy III, musisz odpowiedzieć na pytania, które znajdziesz w poradniku.
Poradnik zawiera:
- Checklistę niezbędnych dokumentów, które musisz dostarczyć wraz z zawiadomieniem o zakończeniu budowy domu jednorodzinnego
- wyjaśnienie, kto powinien przygotować dany dokument
- jak dany załącznik powinien wyglądać i co powinien zawierać
- odpowiedź na najczęściej pojawiające się pytania i wątpliwości.